Logopédiai fejlesztés és tanácsadás
Formája:
Egyéni, páros vagy kiscsoportos, heti rendszerességű 45 perces foglalkozások keretében.
Életkor:
2 éves kortól.
Szakemberek:
Győri Borbála - gyógypedagógus, logopédus
Kiket várunk:
megkésett beszédfejlődésű
a nyelvi fejlődésükben elmaradást vagy zavart mutató
hibás artikulációjú
a beszéd észlelésében és megértésében eltérést mutató
részképességeikben elmaradottságot, ill. zavart mutató gyermekeket.

Csoport célja:
A mutatkozó problémák kezelése: csökkentése vagy oldása, az optimális működés helyreállítása.
A módszerről:
Hagyományos és innovatív logopédiai terápiák.
Csoportba kerülés módja:
Komplex vizsgálat, egyes esetekben Szakértői vizsgálat szakvéleménye alapján
A logopédiai fejlesztés magában foglalja a megkésett, az akadályozott beszédfejlődés, a hangadás, a pöszeség, a beszédészlelés, a beszédmegértés kezelését, a részképességek fejlesztését, az olvasás, írás, számolás zavarainak megelőzését, az iskolára való felkészítést.
A gyerekeket részletes vizsgálat vagy állapotfelmérés után, a logopédus egyéni vagy csoportos, differenciált fejlesztésben részesíti heti egy-két alkalommal. A fokozatosság elvét követve, apró lépésekben haladva, a gyermek szükségleteihez igazodva végezzük a fejlesztést. A gyermek aktív részese a foglalkozásoknak, mely során önbizalmának erősítésével is segítjük problémáinak leküzdésében. A szülő részvételét is fontosnak tartjuk a fejlesztő foglalkozások során, hiszen az ő közreműködése elengedhetetlen a siker elérésében. A felmerülő kérdések tisztázása érdekében konzultációs lehetőséget is biztosítunk. Családias, színes, ingergazdag környezetben, gazdag eszköz és játékállományunkat használva végezzük a munkánkat.
Célunk, hogy a korai életévekben, ill. az óvodában töltött évek alatt a nem beszélő, pösze, részképesség zavarral küzdő gyermekeket átsegítsük a mutatkozó problémákon, melyek - amennyiben későn derülnek ki - másodlagos sérülést okozva, az iskolai tanulmányok során okoznak majd lemaradást. A korai felismerés és fejlesztés az alapja a készségeit megfelelő szinten használó, kortársaikkal együtt haladni tudó gyerekek sikeres előrehaladásának az élet és a tanulmányok területén egyaránt.