Gyombolai-Hódsági Júlia
Alapítványunknál logopédusként, mentálhigiénés szakemberként dolgozom, illetve az iskoláskorú gyermekek drámacsoportjának vezetésében veszek részt.
Logopédusként komplex szemléletű gyógypedagógiai fejlesztést végzek: megkésett és akadályozott beszédfejlődésű gyermekek beszédindításával, beszéd-nyelvi fejlesztésével, a beszédértés és beszédészlelés vizsgálatával és terápiájával, tanulási zavarok prevenciójával, grafomotoros fejlesztéssel, artikulációjavítással foglalkozom.
Nagyon fontosnak tartom, hogy a logopédiai terápiás célok megvalósulása mellett élő kapcsolat épüljön a gyerekekkel, családokkal. Oldott hangulatú foglalkozásaimon mindig keresem az egyensúlyt a monotonabb gyakorlatok és a játékos feladatok között. Tapasztalataim szerint a logopédiai terápia eredményességének kulcsa a rendszeresség és a mellette megvalósuló mozgásfejlesztés.
Az iskoláskorú gyermekek számára gyermek drámacsoportot vezetek pszichológus kollegámmal, Fejér Mátéval. Ebben a munkában azért veszek szívesen részt, mert hiszek abban, hogy a társas támogatás és a csoportban való részvétel a jó hatással van a pszichés egyensúlyra. Hiszek abban, hogy a dráma módszerén keresztül a résztvevő gyerekek érzelmi megküzdési repertoárja gazdagodhat.
A gyermekek megsegítéséről és fejlesztéséről mindig is rendszerszemléletben gondolkoztam.
Alapvetően érdekel a gyermekek harmonikus fejlődése, hogy mitől és hogyan válhatnak kiegyensúlyozott és boldog felnőtté, hogyan támogathatóak a családok abban az életszakaszban, mely a szülőknek új szerepeket és feladatokat hoz, és a gyermekek számára is kulcsfontosságú időszak.
A képességfejlesztés mellett a gyermekek és családjaik lelki egyensúlya és hogyléte van munkám fókuszában, ennek kapcsán mentálhigiénés szakemberként, pszichodráma asszisztensként valamint pár-és családterapeutaként folytattam tanulmányokat.
Hiszem, hogy a hozzám forduló családok számára szakszerű segítségnyújtással könnyebbé tehető az a kihívásokkal teli út, amelyet gyermekeikkel járnak.
Férjemmel közösen három gyermeket nevelünk.